tarlaki 1

Tarlaki na pierwszy rzut oka przypominają szare kluski. Jednak po spojrzeniu na listę składników, sposób przygotowania oraz podania zauważymy spore różnice. To tanie, niezwykle sycące i, nie ukrywajmy, bardzo kaloryczne jadło. Tarlaki może nie należą do najpiękniejszych potraw, jednak smakiem mogą konkurować praktycznie z każdym daniem.

Tarlaki:

Czas przygotowania: 1 godzina
Liczba porcji: 4

bez_laktozy-b

Składniki:

Kluski:
1 ⅓ kg ziemniaków
mąka pszenna
sól, pieprz

Do okraszenia:
400 g surowego boczku
1 duża cebula
sól

Przygotowanie:

Boczek kroimy w kostkę, wrzucamy na patelnię i smażymy na wolnym ogniu, tak aby wytopić jak największą ilość tłuszczu. Dodajemy posiekaną cebulę smażymy do zeszklenia.

 

W dużym garnku zagotowujemy 2 litry osolonej wody.
Ziemniaki obieramy i ścieramy jak na placki ziemniaczane. Do masy dodajemy na początek 2 łyżki mąki i doprawiamy solą oraz pieprzem. Ilość mąki ustalamy metodą prób i błędów. Na gotującą się wodę kładziemy łyżką pierwszą kluskę i sprawdzamy, jak się zachowuje. Nie przejmujemy się, jeśli całkowicie się rozpadnie. Dodajemy nieco mąki i robimy kolejną próbę, aż do uzyskania zadowalającego efektu. Ostatnie kluski po położeniu na wodę powinny zachować swój kształt, ale nie mogą być zbyt zwarte – część masy powinna „zagęścić” wodę, w której gotują się tarlaki, tworząc „zupę”.
Kluski podajemy w głębokim talerzu wraz z „zupą” oraz okraszamy je boczkiem z cebulą.

Przepis i zdjęcia: Laura Chołodecka
cafebabilon.pl

Przepis pochodzi z 3. numeru magazynu KOCIOŁ.